10.29.2011



Mitt hjärta blöder, min själ gråter, för att ord och meningar berör mig så att det gör ont. För att melodier snuddar vid punkterna som jag trodde att jag glömt. Flyter bort i förvirringen av att människor ett jordklot bort kan ta sig in i mina tankar och sjunga mina känslor, ge mig lugnet jag hela tiden ber för.
Det är ett konstigt namn som jag inte förstår, men hela världen är så obeskrivligt konstig, och nu kan jag dämpa ångesten för ett tag. Droga ner mina känslor, det ända jag vill.
Hoppas och tror som alla andra gånger att förändringen är här, att denna gången löser det sig. Men vetskapen om att det aldrig blir så skrämmer mig inte tillräckligt, inte just nu. Så jag lyssnar bara, lyssnar på fantastiska ord i melodi som får mig att förstå att jag fortfarande lever.
Hur ont det än gör.
Tack Coldplay för att ni tar mitt hjärta er hand, för att ni skapar musik som ingen annan. ord är inte tillräckliga, ord som brukar vara det ända jag kan, räcker inte till idag. Det är för mycket känslor, för mycket hjärta.

1 kommentar:

  1. Ååh utan Coldplay hade jag inte klarat mig igenom mitt värsta år. Du får gråta ut hur mycket du vill.

    SvaraRadera