11.15.2011

wanna hold hands?



  om jag vågar fråga. vågar fråga om du vill slösa dygnets timmar på mig, en fredags kväll i november, 
här där blir det mörkt i september,  där solen slocknar i april. 
här där alla nätter mist sina stjärnor.
om jag vågar fråga, vill du trassla in dina fingrar i mina, trassla in din själ i mitt hjärta. 
vågar fråga. vågar du hålla händerna som barn gör. 
vågar du springa förbi tiden.
om jag vågar fråga
Vill. och vågar du för mig om jag inte vågar fråga.
Vill du känna den infekterade kärleken. 
vill du älska mig fastän att jag hatar. 


4 kommentarer:

  1. åh, vad fint och sorgesamt. blev lite ledsen och nostalgisk.

    SvaraRadera
  2. du ska absolut ta det som en komplimang att jag blev 'ledsen och nostalgisk', för det var det!

    och TACK så mycket för det du skrev om min blogg, jag blev hur glad som helst!

    SvaraRadera
  3. Åh, sötaste sötaste sofie. det du skrev kändes så himla äkta att jag nästan dog, och du har ju så rätt, jag sitter bakom ett annat fönster i det grådaskiga sverige framför en annan datorskärm, men det är KLART att jag tänker på dig ändå.

    Berätta vad du vill för mig. Du verkar vara 16 och jag är 18, det kommer låta löjligt men för mig är det ganska stor skillnad mellan trean och ettan. Jag skickar en virtuell kram till dig. Du måste ta hand om dig Sofie.

    SvaraRadera
  4. och jag villvillvill hålla hans händer, känna hans läppar mot min hals nu tack. jag tror att han kanske eventuellt gillar mig litegrann men jag vågar inte tro men jag känner mig så jävla kär just nu och det är så jävla jobbigt och det tär på hjärtat och omgivningen och tankarna och jag kan inte koncentrera mig för i helvete.

    SvaraRadera